Barion Pixel
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. A sütikről részletes információt olvashat az adatvédelmi tájékoztatóban.
Termékek Menü

Általános Szerződési Feltételek

Vizetiszom.hu webáruház Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek a Vizetiszom.hu webáruház (a továbbiakban: Webáruház) használatának feltételeit tartalmazza.

A Webáruház a www.vizetiszom.hu URL címen érhető el. Az Általános Szerződési Feltételek mindenkori hatályos menthető és kinyomtatható változata innen tölthető le PDF formátumban.

 

A Webáruház látogatásával a webáruházi regisztrációval illetve vásárlásával Vásárló elfogadja jelen Általános Szerződési Feltételeket mellyel az ASZF-nek megfelelő tartalommal szerződés jön létre az Eladó és a Vásárló között.

Amennyiben a Vásárló számára az ÁSZF bármely rendelkezése nem fogadható el, úgy az oldalt nem látogathatja, a webáruházban megrendelést nem adhat le.

Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Szabályzat rendelkezik.

A szerződés nyelve magyar.

A beérkezett megrendeléseket Eladó elektronikus formában tárolja az adatkezelési szabályzatban foglaltaknak megfelelően. Felek között kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, azokat az Eladó nem iktatja, így utólag nem is hozzáférhető.

 

A Webáruház üzemeltetője / Eladó adatai

Napvilág.hu Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.

Székhely: 1237 Budapest, Nevelő utca 7.

Szaküzlet / Ügyfélszolgálat: 1204 Budapest, Tátra tér 3. (amely fizikailag 1204 Budapest, Igló utca 5. szám alatt található ezért az ÁSZF további részében így lesz hivatkozva).

Szaküzlet / Ügyfélszolgálat nyitvatartása: H-P 9-17-ig, Sz 9-12-ig

Telefon/Fax: 06(1)283-1374, Mobil: 06(20)383-4072

E-mail: kapcsolat@vizetiszom.hu

Cégjegyzékszám: 01-09-891305

Adószám: 14153156-2-43

Bejegyző hatóság: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság

Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH 62254/2013

Bankszámlaszám: Erste Bank Hungary 11600006-00000000-30062047

 

A webáruházban forgalmazott termékek:

 
  • Háztartási víztisztító és vízszűrő rendszerek, szűrőbetéteik és alkatrészeik

  • Ionizáló, lúgosító készülékek és szűrőbetéteik

  • Fürdővíz kezelő eszközök és szűrőbetéteik

  • Víztakarékosságot elősegítő eszközök

  • Háztartási vízlágyító berendezések

 

Tartalom jegyzék

 
  1. A termék kiválasztása

  2. A rendelés elküldése

  3. Árak

  4. A rendelések feldolgozása

  5. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

  6. Visszaigazolás

  7. Fizetési feltételek

  8. Szállítási módok / Szállítási határidők

  9. A szállítástól elállás

  10. A termék visszaküldése

  11. Elállás / Felmondási jog

  12. Minőségi kifogások

  13. Szavatosság / Kellékszavatosság

  14. Szavatosság / Termékszavatosság

  15. Jótállás / Garancia

  16. Tulajdonjogi kikötés

  17. Megrendelés módosítása, törlése

 

1, A termék kiválasztása

 

A Webáruházban lehetőség van tájékozódni, választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A kiválasztott termék képére, vagy a részletek gombra kattintva megtekinthető a termék bővebb ismertetője.

A megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával lehet a "virtuális" kosárba helyezni. A Kosár tartalmára kattintva a vásárlás során kosárba helyezett termékek, valamint a számla végösszege és a szállítási költségek tekinthetők meg. Itt leellenőrizhető a rendelés helyessége, különös tekintettel az árakra illetve a mennyiségekre, amelyek ezen a felületen igény szerint módosíthatók. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

 

A termékek mellett részletes leírás szerepel azok funkciójáról, műszaki paramétereiről illetve a legtöbb terméket fotó is bemutatja a webáruházban. A termékek fotói csak tájékoztató jellegűek, illusztrációk, a ténylegesen kiszállított termékek eltérhetnek a fotón megjelenítettől.    

 

2, A rendelés elküldése

 

A kosár tartalmának ellenőrzése után Vásárló a "Tovább a pénztárhoz" gombra kattintva tudja a megrendelési folyamatot befejezni.

Ezt követően Vásárlónak ki kell választania, hogy már regisztrált vásárlóként -, vagy regisztráció nélkül szeretne vásárolni. Vásárlónak ezen a ponton lehetősége van arra is, hogy regisztráljon a webáruházban.

 

Ha a Vásárló már regisztrált a Webáruházban, korábbi regisztrációja során megadott e-mail címe és jelszava megadásával beléphet Vásárlói fiókjába és a megadott személyes- és  számlázási adatok betöltésével folytathatja a megrendelési folyamatot.

 

Regisztráció nélküli vásárlás esetén a személyes-, számlázási és szállítási adatok megadását kéri a webáruház rendszere.

 

A következő lépésben Vásárló a számára megfelelő szállítási módot (személyes átvétel, Pick Pack Pont vagy futárszolgálat), valamint fizetési módot (utánvét, banki átutalás, bankkártyás fizetés vagy készpénz) választhatja ki. Ha egyetért a megrendelés minden részletével, akkor a “Megrendelés” gombra kattintva tudja megrendelését továbbítani Eladó felé.

 

3, Árak

 

A Vizetiszom.hu webáruházban feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes listaárak, vagy akciós árak.

A feltüntetett árak bruttó árak, melyek tartalmazzák a mindenkori érvényes ÁFÁ-t, azonban a termékek ára nem tartalmazza a szállítási költséget. A konkrét megrendelésre vonatkozó szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés összesítésében tekinthető meg.

 

Amennyiben a webáruházban hiba, hiányosság vagy tévedés lép fel a termékek leírásánál vagy az áraknál, Eladó fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után Eladó azonnal tájékoztatja Vevőt az új adatokról. Ilyen esetben Eladó tájékoztatását követően Vásárló megerősítheti a már elküldött megrendelését, vagy lehetősége van arra, hogy elálljon a szerződéstől.

 

4, A rendelések feldolgozása

 

A rendelések feldolgozása 1 munkanapon belül megtörténik. A rendelés feldolgozását követően Eladó ügyfélszolgálata e-mail-ben vagy telefonon tájékoztatja Vásárlót a megrendelés teljesítésének várható időpontjáról.

 

5, Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

 

A megrendelési folyamat során Vásárlónak lehetősége van az általa megadott adatok helyességének ellenőrzésére. Amennyiben valamely adatot hibásan adott meg, úgy azt egyszerűen az adat újbóli megadásával módosíthatja. Amennyiben a hibásan megadott adat felfedezésére a megrendelés elküldése után kerül sor, úgy Vásárló a megrendelés teljesítése előtt köteles jelezni Eladó Ügyfélszolgálata felé, hogy a megrendelés teljesítése már a helyes adatokkal valósulhasson meg.  

 

6, Visszaigazolás

 

Minden rendelésről, annak beérkezését követő 24 órán belül automatikusan visszaigazolást küld a webáruház e-mail-ben. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag azt jelzi, hogy a megrendelés beérkezett az áruházba. Ha a megrendelés elküldésétől számított 24 órán belül Vásárló nem kapja meg az automatikus visszaigazolást, akkor az az áruházba nem érkezett meg. Ez esetben Vásárló a megrendelésének ismételt leadásával vagy Eladó Ügyfélszolgálatán tudja leadni megrendelését. Az automatikus visszaigazolást követően Vásárló még egy visszajelzést kap Eladó Ügyfélszolgálatától, amelyben a szállítás várható időpontjáról kap tájékoztatást. Eladó Ügyfélszolgálatának ezen visszajelzése e-mailben vagy telefonon történhet.

 

7, Megrendelés módosítása, törlése

 

A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor azonnal automatikus értesítést küld Vásárlónak a webáruház a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az Eladó és a Vásárló között létrejött szerződésnek, csupán azt jelzi, hogy Vásárló megrendelési igényét a rendszer regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.

 

Amennyiben Eladó visszaigazoló levele 24 órán belül nem érkezik meg, akkor Vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.

A rendelés teljesítésének megkezdéséig Vásárlónak lehetősége van rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor  e-mailben és/vagy telefonon Eladó értesíti Vásárlót a teljesítés várható időpontjáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről. Ezután már csak személyesen vagy írásban van lehetőség a rendelés visszavonására

 

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben, vagy telefaxon kerülhet sor. (Fax: +36(1)283-1374, E-mail: kapcsolat@vizetiszom.hu).

 

8, Fizetési feltételek

 

  A webáruházban megrendelt termékek vételárának kiegyenlítésére Vásárlónak az alábbi lehetőségei vannak:

  • Eladó szaküzletében személyes áruátvétel esetén: előreutalással vagy a Szaküzletben készpénzben vagy bankkártyával, illetve a megrendeléskor online bankkártyás fizetéssel vagy MasterPass digitális tárcával.

  • Pick Pack Ponti átvétel esetén: előreutalással, bankkártyával online vagy a Pick Pack Ponton átvételkor készpénzben és egyes helyeken bankkártyával. (a rendelési folyamat során a Pick Pack Pont kiválasztásakor megtekinthetők az ott elérhető fizetési módok) A megrendelés leadásakor online bankkártyás fizetéssel vagy MasterPass digitális tárcával.

  • Házhozszállítás esetén előreutalással, bankkártyával online vagy a kézbesítő futárnak készpénzben. A megrendelés leadásakor online bankkártyás fizetéssel vagy MasterPass digitális tárcával.

 

9, Szállítási módok / Szállítási határidők

 

A webáruházban megrendelt termékek átvételére Vásárló az alábbi lehetőségek közül választhat:

 
  • személyes átvétel Eladó szaküzletében 1204 Budapest, Igló utca 5. sz. alatt, nyitvatartási időben H-P 9-17 óráig, Sz 9-12 óráig

  • átvétel Pick Pack Ponton, amikor Eladó az országosan több, mint 450 átvételi pont közül a Vásárló által kiválasztott Pick Pack Pontra szállítja a csomagot.  

  • házhozszállítás Trans-o-Flex futárszolgálattal, amikor Eladó futár partnere a megrendelt csomagot a Vásárló által megadott címre szállítja ki az egyeztetett napon.

 

A szállítási idő az aktuális raktárkészlettől és a szállítási módtól függően 1-4 munkanap. A raktáron lévő termékek a szaküzletben azonnal átvehetők, futárszolgálattal 1-2 munkanap alatt-, Pick Pack Pontra szállítva jellemzően 2-3 munkanap alatt érkeznek meg a Vásárló által megrendelt termékek.

 

A megrendelést követő 1 munkanapon belül Eladó Ügyfélszolgálata e-mailben vagy telefonon tájékoztatja Vevőt csomag érkezésének várható időpontjáról.

 

10, Szállítási díjak:

 
  • Személyes átvétel Eladó szaküzletében díjmentes,

  • Pick Pack Ponton történő átvétel esetén, bruttó 10.000,-Ft rendelés értékig a szállítási díj bruttó 990,-Ft, 10.000,- Ft rendelési érték felett a szállítás díjmentes.

  • Házhozszállítás esetén Trans-o-flex futárszolgálattal bruttó 10.000,-Ft rendelés értékig a szállítási díj bruttó 1.290,-Ft, 10.000,-Ft rendelési érték felett a szállítás díjmentes Magyarország területére.

 

Vásárló Magyarország területén kívüli szállítási címre a webáruházban terméket rendelni nem tud. Ilyén igény felmerülése esetén Vásárló Eladó Ügyfélszolgálatával tud egyeztetni.  

 

11, A szállítástól elállás

 

Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni. Eladó és Vásárló a szerződéstől a szállítás megkezdése előtt indoklás nélkül elállhat.

 

12, Elállás/Felmondási jog

 

A Fogyasztó (Vásárló) és a Vállakozások (Eladó) között kötött szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 kormányrendelet alapján a termék visszaküldésének joga, a szerződéstől való elállás joga illeti meg vásárlót. Vásárló biztosított joga hogy 14 napon belül indoklás nélkül elállhat jelen szerződéstől, függetlenül attól, hogy terméket, vagy szolgáltatást rendelt meg Eladótól.  

Eladó ettől eltérően a törvényi kötelezettségeit meghaladva, hosszabb, 30 napos határidőt biztosít az Elállási / Felmondási jog gyakorlására.  

 

 

12/a, Az Elállási / Felmondási határidő

 
  • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a (a törvényben előírt 14 nap helyett) szerződés megkötésének napjától számított 30 nap elteltével jár le.

  • termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított (a törvényben előírt 14 nap helyett) 30 nap elteltével jár le, amikor Vásárló, vagy Vásárló által megjelölt személy a terméket Eladótól, vagy Eladó fuvarozó/kézbesítő partnerétől átvette.  

 

Vásárló úgy élhet Elállási/Felmondási jogával, hogy erre irányuló egyértelmű nyilatkozatát eljuttatja Eladónak az alábbi elérhetőségek valamelyikére.

Postai úton a Napvilág.hu Kft. 1237 Budapest, Nevelő utca 7. levélcímre.

Faxon a 06(1)283-1374 számra elküldött fax üzenetben

Elektronikus levélben: kapcsolat@vizetiszom.hu címre megküldve.

 

Az Elállási / Felmondási formanyomtatvány innen tölthető le.

 

Vásárló időben gyakorolja Elállási/Felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő előtt küldi el Elállási/Felmondási nyilatkozatát.

 

Eladó az Elállási/Felmondási nyilatkozat kézhezvételét elektronikus levélben 1 munkanapon belül visszaigazolja Vásárló részére a megrendeléskor megadott e-mail címre.

 

Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát jelen szerződésben meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

 

Amennyiben Vásárló eláll jelen szerződéstől, Eladó haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is. Vásárló az Eladó által felkínált legolcsóbb, szokásos fuvarozási költség visszatérítésére jogosult.  Eladó a visszatérítést az eredeti ügyletben alkalmazott fizetési módon teljesíti, kivéve, ha Vásárló kifejezetten kéri, vagy hozzájárulását adja más fizetési mód alkalmazásához. E visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vásárlót semmilyen többlet költség nem terheli.

 

Vásárló köteles a termék(ek)et Eladó részére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.

 

A termék(ek) visszaküldésének költségét Vásárló viseli.

 

Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg Vásárló a terméket részére vissza nem juttatta, vagy igazoltan el nem küldte. (A két időpont közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.)

 

Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

 

Vásárló a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja fenti jogokat.

 

12/b, Vásárlót nem illeti meg az elállási jog

 
  • Azon szerződések esetében, amelyeknél a Vásárló kifeje­zetten kérte az Eladót, hogy keresse fel abból a célból, hogy sürgős javítási vagy karbantartási munkálatokat végezzen. Ha az ilyen kiszállás alkalmából az Eladó a Vásárló által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkat­részeken felül kínál szolgáltatásokat vagy árukat, ezekre a kiegészítő szolgáltatásokra vagy árukra már vonatkozik az elállási jog;

 
  • Olyan lezárt csomagolású áruk értékesítése esetében, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból a csoma­golás szállítást követő felbontása után nem küldhetők vissza. Ezen termékek esetében Vásárló az elállási jogával akkor élhet, ha a termék csomagolását még nem bontotta fel.

 

12, Minőségi kifogások

 

Ha a vásárlást követően Vásárló minőségi kifogást jelent be, arról Eladó jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzítésre kerül:

 
  • Vásárló neve

  • termék megnevezése vételára

  • vásárlás időpontja

  • hiba bejelentésének időpontja

  • hiba leírása

  • fogyasztó által érvényesíteni kívánt igény

  • kifogás rendezésének módja

 

Eladó a jegyzőkönyv felvételekor tájékoztatja Vásárlót választott igényének teljesíthetőségéről. Amennyiben ez akkor nem áll módjában, úgy a jegyzőkönyv felvételét követő 3 munkanapon belül köteles azt Vásárló felé megtenni.

 

Fogyasztót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

 

13, Szavatosság / Kellékszavatosság

 

Eladó, azaz a webáruház üzemeltetője a termék hibájáért ( a vásárláskor a termékben már meglévő ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.

 

Ezen felelősség csakis a termék olyan hibája miatt terheli, amelynek az oka már a vásárlás pillanatában is megvan a termékben, noha ekkor még nem lehet felismerni, mert rejtett- vagy gyártási hiba.

 

Az Eladót kellékszavatossági felelősség terheli, független attól, hogy tudta-e, hogy hiba okkal rendelkező terméket adott el. Eladó abban az esetben is felel a hibás teljesítésért a Vásárlóval szemben, ha jóhiszeműen járt el.

 

Vásárló – választása szerint – kérheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, azt az esetet kivéve, ha ezen igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára másik igény teljesítéséhez képest aránytalan többlet költséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti a termékért szolgáltatásért megfizetett ellenszolgáltatás arányos leszállítását, kijavíthatja vagy kijavíttathatja a hibát Eladó költségére, vagy – végső esetben – a szerződéstől el is állhat. Jelentéktelen hiba miatt nincs helye elállásnak.

 

Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti kellékszavatossági igényeit, azokért a termék hibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.

 

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti kellékszavatossági igényeit.

 

Vásárló kellékszavatossági igénye bejelentésekor megválasztott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, azonban a másik jogra való áttérés költségét Ő köteles viselni, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra az Eladó által szolgáltatott okból került sort.

 

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval.

 

Vásárló a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági igényt nem érvényesíthet.  

 

Vásárló kellékszavatossági igényét közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti.

 

Amennyiben Eladó kellékszavatossági igényét a teljesítéstől számított 6 hónapon belül érvényesíti, úgy a számla másolat bemutatásával mindössze azt kell igazolnia, hogy a terméket Eladótól vásárolta.  

 

Ebben az esetben Vásárlónak más teendője nincsen.  Eladó csak abban az esetben mentesül Vásárló szavatossági igénye alól, ha bizonyítja, (vagyis ő bizonyítja) hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően Vásárlónak felróható okból keletkezett.

 

Amennyiben Vásárló kellékszavatossági igényét a teljesítéstől számított hat hónap eltelte után támasztja, akkor már neki kell bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is jelen volt.

 

Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető részére érvényesíti, úgy szavatossági igénye a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

 

14, Szavatosság / Termékszavatosság

 

Termékszavatosság a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben érvényesíthető, abban az esetben ha az eladott termék nem felel meg a gyártó általi forgalomba hozatalakor hatályos minőségi előírásoknak, vagy a gyártó által közölt tulajdonságoknak.

A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója is.

 

A gyártó csak azokért a hibákért tartozik helytállni, amelyek akkor keletkeztek, amikor a termék még az ellenőrzése alatt állt. A gyártó mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a termék forgalomba hozatalakor a hiba a tudomány és a technika akkori állása szerint nem volt felismerhető.

 

A termékszavatosság a termék átvételétől számított két évig érvényesíthető.

 

Vásárló a hibát annak felfedezése után késedelem nélkül, de legfeljebb két hónapon belül köteles a gyártóval, forgalmazóval közölni. Ennek elmulasztása esetén a közlés késedelméből eredő kárért a vásárló felelős.

 

Ha a termék tulajdonosa változik, akkor az új tulajdonos is érvényesítheti a termékszavatossági jogokat a gyártóval, forgalmazóval szemben.

 

A termékszavatosság kizárólag a hiba tényleges orvoslására szolgál. A vásárló elsősorban a hiba kijavítását-, vagy ha ez nem lehetséges akkor, a a termék cseréjét kérheti.

 

Vásárlót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, azaz pénzbeli kompenzációra, árleszállításra és elállásra nem jogosult, mivel a gyártó és közötte nem jött létre szerződéses jogviszony. Termékszavatossági igény érvényesítése esetén a hibát Vásárlónak kell bizonyítania.

 

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatal időpontjában hatályos minőségi követelményeknek és/vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

A termék gyártója, forgalmazója mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha az alábbiak közül bármelyiket bizonyítani tudja:

:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba

  • a forgalomba hozatal időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető

  • a termék hibája abból ered, hogy a gyártó alkalmazta a hatályos jogszabályokat és kötelező hatósági előírásokat.

 

15, Jótállás

 

A tartós fogyasztási cikkek jótállását a kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szabályozza. A rendelet szabályozza azoknak a termékeknek a körét, amelyek a rendelet hatálya alá tartoznak.

 

Eladó a webáruházban részben olyan termékeket értékesít amelyek nem tartoznak a nevezett rendelet hatálya alá. Eladó a webáruházban kapható minden víztisztító és fürdővíz tisztító készülékre legalább 12 hónap jótállást / garanciát vállal. Egyes termékekre ennél hosszabb jótállási idő vonatkozik, ezeknél a termékeknél a jótállási idő a termék adatlapján a termékleírásban kerül feltüntetésre.

 

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó készülékekre kötelező- a rendelet hatálya alá nem tartozó készülékekre szerződéses jótállást vállal Eladó a kötelező jótállás feltételeinek megfelelően. A jótállás a Vásárló szavatossági jogait nem érinti.

 

A jótállási idő azzal a nappal kezdődik, amikor Vásárló az árut átvette személyesen Eladótól, vagy Eladó által megbízott kiszállító vagy átadó partnertől.

 

Beépíthető készülékek esetében, ha a terméket Eladó vagy eladó megbízottja helyezi üzembe, úgy a jótállási idő a termék üzembe helyezésének napjával kezdődik.

 

Vásárló jótállási igényét a vásárolt termékhez kapott jótállási/garancia jeggyel érvényesítheti. Amennyiben a termékhez nem kapott jótállási/garancia jegyet, úgy a vásárlást igazoló számla vagy blokk bemutatásával teheti ezt meg.

 

Vásárló jótállási igénye bejelentését megteheti  

személyesen: 1204 Budapest, Igló utca 5. szám alatti Ügyfélszolgálatán. Amennyiben a termékhez kapott jótállási/garancia jegyet, és azon további garancia pontok, szervizek is fel vannak tüntetve, úgy Vásárló jótállási igényét választása  szerint ott is érvényesítheti.

postai úton: 1204 Budapest Igló utca 5. számra címzett postai levélben

elektronikusan a kapcsolat@vizetiszom.hu címre megküldött e-mail üzenetben.

 

Vásárló a hibát annak felfedezése után késedelem nélkül, de legfeljebb két hónapon belül köteles Eladóval közölni. Ennek elmulasztása esetén a közlés késedelméből eredő kárért a vásárló felelős.

  

Nem érvényesíthető jótállási igény abban az esetben, ha a hiba oka a termék átvételét követően lépett fel, például:  

 
  • szakszerűtlen üzembe helyezés okozta, kivéve azt az esetet, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, vagy ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza

  • rendeltetéstől eltérő használat vagy a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása okozta

  • rongálás vagy helytelen kezelés, tárolás okozta

  • elemi kár, természeti csapás okozta

 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó az alábbi jótállási igények közül választhat :

 
  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

  • ha Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó – választása szerint – igényelheti a vételár arányos leszállítását, vagy a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, végső esetben elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

 

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

 

16, Tulajdonjogi kikötés

 

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig Eladó tulajdonában marad.

A vásárlási feltételek bármelyik részével kapcsolatos kérdés esetén Eladó Ügyfélszolgálata készséggel ad felvilágosítást

 
  • Személyesen 1204 Budapest, Igló utca 5. sz. alatti Ügyfélszolgálatán nyitva tartási időben

  • Telefonon: 06(1)2831374 Ügyfélszolgálati telefonszámon

  • E-mailben a kapcsolat@vizetiszom.hu címen.